Rekisteri- ja tietosuojaseloste
Tämä on Käännös-Aazet Oy:n EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukainen rekisteri- ja tietosuojaseloste. Laadittu 11.05.2018. Viimeisin muutos 23.05.2024.
Käännös-Aazet Oy noudattaa EU:n GDPR-tietosuoja-asetusta (General Data Protection Regulation).
1. Rekisterinpitäjä
Käännös-Aazet Oy (jäljempänä Aazet)
Annankatu 16 B 24, 00120 Helsinki
Y-tunnus: 0276027-3
2. Rekisteriasioista vastaava henkilö
Ulla-Riitta Ikäheimo ja Hanna Haanpää
Puh. 09 6122 900
Sähköposti: etunimi.sukunimi@aazet.fi
3. Rekisterin nimi
Käännös-Aazet Oy:n
1. asiakasrekiseri ja
2. alihankkijarekisteri
4. Rekisteriin kerättävät tiedot
Asiakasrekisteriin kerätään potentiaalisten ja nykyisten yritysasiakkaiden yhteyshenkilöiden tiedot. Kaikki rekisteriin kerättävät tiedot ovat Aazetin verkkosivuilla lomakkeilla Tee tilaus ja Pyydä tarjous. Lisäksi tietoja kerätään sähköpostitse saaduista vastaavista tiedoista.
Alihankkijarekisteriin kerättävät tiedot ovat Aazetin verkkosivuilla rekrytointilomakkeella. Lisäksi tietoja kerätään sähköpostitse saaduista vastaavista tiedoista.
Asiakasrekisteriin kerätään seuraavat tiedot:
- Yrityksen nimi, y-tunnus ja yhteystiedot (postisoite ja laskutusosoite)
- Yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero ja sähköpostisoite
- Asiakkaan tilaus- ja toimitustiedot
- Laskutusosoitetiedot
- Asiakkaista evästeiden kautta kerättävät tiedot
Alihankkijarekisterin kerätään seuraavat tiedot:
- Alihankkijan etu- ja sukunimi,
- Tutkinto
- Osoitetiedot, puhelinnumero, sähköpostiosoite
- www-sivu
- Äidinkieli
- Syntymävuosi
- Palvelut, joita alihankkijakääntäjä tarjoaa
käännös/kielentarkastus/editointi/tulkkaus/kielikoulutus - Mahdolliset yritystiedot, toiminimi tai jokin muu yhtiömuoto
- Lisätietopyyntö /Avoin kenttä/vapaa sana (esim. alakohtainen kokemus ja mahdolliset erikoisalat, hinnoittelutiedot)
5. Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus
Henkilötietorekisteriin tallennetaan vain henkilön itsensä yhteydenottolomakkeeseen tallentamia tietoja. Tietoja käsitellään lisätietojen antamiseen, viestintään, tarjousten tekemiseen, yhteydenpitoon, käännöspalvelujen tuottamiseen, palveluista laskuttamiseen.
6. Säännönmukaiset tietolähteet
Asiakasta ja alihankkijaa koskevat tiedot saadaan säännönmukaisesti:
- internetin kautta
- sähköpostin kautta
7. Henkilötietorekisterin sisältämien tietojen luovutus
Käännös-Aazet Oy:n henkilötietorekisterin tietoja käytetään vain omiin tarkoituksiin. Tietoja ei luovuteta eteenpäin.
8. Evästeiden käyttö
Keräämme sivustolla käyttäjän päätelaitetta koskevia tietoja evästeiden avulla. Keräämme tietoja sivuston kävijämäärien laskemiseksi sekä sivuston kehittämistä varten. Halutessasi voit estää evästeiden käytön muuttamalla selaimesi asetuksia.
9. Säännönmukaiset tietojen luovutukset ja tietojen siirto EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle
Tietoja ei säännönmukaisesti luovuteta tai siirretä EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle.
10. Rekisteröidyn oikeudet
Rekisteröidyllä on oikeus tarkistaa häntä koskevat rekisteriin tallennetut tiedot. Tarkastusoikeutta koskevat yhteydenotot tulee tehdä kirjallisina ja allekirjoitettuina osoitteeseen Käännös-Aazet Oy, Annankatu 16 B 24, 00120 Helsinki.
Jos rekisteröidyissä tiedoissa on virheitä, rekisteröity voi esittää pyynnön virheen korjaamiseksi sähköpostiosoitteeseen:
kaannos(at)aazet.fi
Rekisteröidyllä on oikeus kieltää rekisterinpitäjää käsittelemästä häntä itseään koskevia tietoja. Kieltoasiaa koskevat yhteydenotot tulee tehdä kirjallisina ja allekirjoitettuina osoitteeseen Käännös-Aazet Oy, Annankatu 16 B 24, 00120 Helsinki.
11. Rekisterin suojauksen periaatteet
Asiakastietoja sisältävän järjestelmän käyttöön ovat oikeutettuja vain ne työntekijät, joilla asemansa puolesta on oikeus käsitellä tietoja.
Rekisterin käyttö on suojattu käyttäjätunnuksin, salasanoin ja käyttäjäoikeuksin. Rekisteri sijaitsee tietokoneella suojatussa paikassa. Internetin kautta pääsy rekisteriin on estetty palomuuritekniikalla. Tietokannat ja niiden varmuuskopiot sijaitsevat lukituissa tiloissa ja tietoihin pääsevät käsiksi vain tietyt ennalta nimetyt henkilöt.
12. Tietojen säilytysaika
Tietoja säilytetään pääsääntöisesti niin kauan, kuin lisätietojen toimituksen ja tarjouksen tekemisen kannalta on tarpeen, kuitenkin enimmillään 12 kk.
Asiakassuhteen syntyessä henkilön tiedot siirretään pysyvämpään asiakasrekisteriin, joka on voimassa koko asiakassuhteen ajan.
Alihankkijasuhteen syntyessä henkilön tiedot siirretään pysyvämpään rekisteriin, joka on voimassa koko alihankkijasuhteen ajan.